Pomysł na śniadanie – jogurtowe placki


Nareszcie robi się coraz cieplej i mam szczerą nadzieję, że nocne przymrozki i konieczność zakładania kurtek mamy już za sobą. Czerwiec zawsze kojarzył mi się pozytywnie – ciepło, wakacje i sezonowe owoce! Tak, na swoje truskawki czekam niecierpliwie i jest już cień nadziei, ostatnio znalazłam 2 czerwoniutkie u babci. Dopóki ich cena jest kosmiczna i nie delektuję się zebranymi własnoręcznie, zadowalam się borówkami i malinami, które lubię nie mniej. Jak już wiecie, śniadanie i drugie śniadanie staram się jeść na słodko, czyli właśnie z owocami. Takie rozwiązanie wymaga ode mnie ciągłego poszukiwania nowych propozycji śniadań, tak aby nie było za nudno. Uwielbiam wszelkiego rodzaju plackowate i naleśnikowate, a z pysznymi owocami, no cóż, po prostu niebo w gębie! Dziś zapraszam Was na szybkie placki jogurtowe!

Śniadanie – jeść czy nie jeść?

Ci z Was, którzy są z nami już od jakiegoś czasu, zapewne pamiętają, że jesteśmy wielkimi orędowniczkami jedzenia śniadań. Na szczęście, czasy bezśniadaniowych poranków w biegu mam już dawno za sobą. Od kiedy zaczęłam jeść wartościowe posiłki rano, zauważyłam, że nie mam żadnych napadów głodu później, wieczorem. A jest to niezwykle ważne, zwłaszcza, że zazwyczaj mój trening ma miejsce późnym popołudniem, a po treningu wystarczy mi lekka kolacja.

Zapewne są też osoby, które śniadań nie jedzą i żyją. Ostatnio przeczytałam też gdzieś, że od lat wpajana nam „energia na cały dzień” po zjedzeniu śniadania to bujda na resorach. Cóż, ile ludzi, tyle opinii. Ja wiem, że dzięki śniadaniom czuję się lepiej, nie jestem rozdrażniona i pełna energii. Poza tym, chyba padła bym z głodu po 2 godzinach bez śniadania 😉

Placki jogurtowe – przepis

Wszelkie placki i naleśniki to doskonały pomysł na śniadanie. Robi się je szybko i sprawnie, zazwyczaj wystarczy połączyć wszystkie składniki i wylać na patelnię.

Doskonały początek dnia! Dzisiaj przedstawię Wam propozycję bardzo prostą i bardzo szybką w wykonaniu. Ponadto, będzie to również propozycja dla bezglutenowców.

Placki jogurtowe – przygotowanie

Do przygotowania placków będą Wam potrzebne:

  • 185 g mąki kukurydzianej lub ryżowej (ja użyłam obu w stosunku 50:50)
  • 270 g jogurtu greckiego
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 4 jajka
  • 45 g roztopionego oleju kokosowego
  • do dekoracji – ulubione owoce (u mnie borówki), opcjonalnie miód, syrop klonowy, sos malinowy (jogurt zmiksowany z malinami)

Przygotowanie zajmie Wam dosłownie kilka minut. Na początku łączymy wszystkie składniki mokre, czyli jogurt, jajka i olej kokosowy. Następnie dodajemy mąkę z sodą. Mieszamy wszystko do uzyskania jednolitej masy. Smażymy na złoty kolor z obu stron.

Z podanych składników wyszło mi ok. 25 placków. Jeżeli więc robicie tylko dla siebie spokojnie możecie zmniejszyć ilość składników o połowę.

***

Ostateczny kształt Waszego śniadanie zależy całkowicie od Was. Jeżeli możecie sobie pozwolić na słodsze opcje, możecie spokojnie polać placki miodem czy syropem klonowym. Ja uważam na słodycze, więc zastosowałam tylko owoce i sos malinowy. Wyszło pysznie i do syta! 🙂

A Wy jesteście typem śniadaniowym czy raczej nie zdarza Wam się jeść śniadań? Więcej przepisów na śniadania (i nie tylko) znajdziecie bez problemu w zakładce Nasze przepisy oraz Sport i zdrowsze wybory. Mamy nadzieję, że Wam się podoba tym bardziej że będzie ich coraz więcej. Przepisy są proste i pewnie wielu z Was znane ale to o nie najczęściej dostajemy pytania.

Jeśli ktokolwiek z Was pragnie się z nami skontaktować, zapraszam do zakładki KONTAKT. Pamiętajcie też, że bez trudu znajdziecie nas na portalach społecznościowych – Facebook’u, Instagramie (konto Karoliny, konto Kasi), Twitter, Bloglovin’, Pineterest, Fashionlista i Tumblr.

image via pexels.com

Kasia

Szalona miłośniczka kolorów i czekolady. Jej gorącą zwolenniczką twierdzenia, że wynalazca słodyczy powinien zostać pośmiertnie odznaczony pokojową nagrodą Nobla. Gdyby mogła jej codzienny strój nie odbiegałby daleko od tęczy. Od lat zajmująca się koszykówką i wszelkimi możliwymi odmianami sportu. Kocha wysiłek na siłowni i rolki. Boryka się z cerą mieszaną i świeceniem się w strefie T. W związku z tym sprawdziła osobiście wszystkie możliwe kosmetyki matujące. Walczy ze skłonnością do wypadania jej kruczoczarnych włosów. Jej figura w odróżnieniu od Karoliny to typowa gruszka. Nie uznaje istnienia brokułów, oliwek, rzodkiewki i marcepanu (czyli wszystkiego co szczęśliwie z jej talerza wyjada Karolina).

Szalona miłośniczka kolorów i czekolady. Jej gorącą zwolenniczką twierdzenia, że wynalazca słodyczy powinien zostać pośmiertnie odznaczony pokojową nagrodą Nobla. Gdyby mogła jej codzienny strój nie odbiegałby daleko od tęczy. Od lat zajmująca się koszykówką i wszelkimi możliwymi odmianami sportu. Kocha wysiłek na siłowni i rolki. Boryka się z cerą mieszaną i świeceniem się w strefie T. W związku z tym sprawdziła osobiście wszystkie możliwe kosmetyki matujące. Walczy ze skłonnością do wypadania jej kruczoczarnych włosów. Jej figura w odróżnieniu od Karoliny to typowa gruszka. Nie uznaje istnienia brokułów, oliwek, rzodkiewki i marcepanu (czyli wszystkiego co szczęśliwie z jej talerza wyjada Karolina).

Koniecznie zajrzyj też tutaj

  • Guesswhatpl

    O jeny, ale kusisz! 🙂 Koniecznie zapisuję przepis.

  • cytrynowe drzewo

    Nareszcie mamy słońce i truskawkiiiii! 🙂

  • Jak skończy mężczyzna?

    Moja dziewczyna takie robi. Co prawda to nie to samo co wędlina czy kiełbasa ale nadal smaczne 😉 Jedyny minus za to, że się szybko przypalają.

  • Dee Lukasik

    Szukałam wlasnie inspiracji na nowe śniadania, a tu spadła jak z nieba i wyglada pysznie

  • I ta i ta wersja przechodzi 🙂 ja dodaje odrobinę oleju kokosowego 🙂

  • Od czasu do czasu lubię takie śniadanie, ale zwykle królują u mnie sałatki i kanapki, omlet lub tortille czy tosty. Posiłkiem na słodko się nie najadam, jestem po nim bardzo szybko głodna. U mnie sprawdzają się lepiej jako przekąski.

    • Ja z kolei unikam kanapek, a sałatki przenoszę na kolacje 😉 Zależy co masz na myśli pisząc „śniadanie na słodko”, jeśli to naleśniki z nutellą to ja również byłabym zaraz głodna. Omlet to w zasadzie pseudo placek, albo odwrotnie 😀 Natomiast nie namawiam, każdy wie, co jest dla niego najlepsze.

      • Nasze omlety są na wypasie tj. bardzo treściwe i syte, nigdy na słodko. Z dużą ilością warzyw i boczkiem lub świeżymi krewetkami.
        BTW, Twoje placuszki wyglądają przepysznie i kusząco.

        • Ja tez lubię omlety na bogato, tylko raczej z warzywami, ewentualnie mozarella. Ale omlet na słodko tez robię – z owocami i jogurtem, i tez jest treściwy i syty. Może to kwestia odpowiednio dobranej ilości składników? Jak juz wspomniałam, każdy wie, co mu najlepiej służy 🙂

        • Muszę kiedyś taki omlet przygotować bo dotychczas nei byłam ich fanką ale zdrowo mnie zaintrygowałaś 🙂

  • Uwielbiam wszelkiego rodzaju placki, placuszki, naleśniki. Stawiam na nie jednak w okresie zimowym, teraz zwykle na śniadanie serwuję sobie smoothie 🙂

    • To tak jak ja! Ja pierwsze śniadanie staram się jeść w miarę treściwe, ale na drugie dzisiaj szpinak, kiwi i banan 😉

    • Ja musze koniecznie wrócić do smoothie 😉

  • Martyna Wiśniewska

    świetne przepisy! : ) Dziękuję za inspiracje:)

  • Śniadanie wygląda nieziemsko, zrobię taki synkowi

    • Nawet jak robię sobie coś super fit i mąż widzi taki efekt końcowy – zawsze chce to zjeść! Jemy oczami, wiec warto się postarać o prezentację, zwłaszcza przy dzieciach czy innych niejadkach 😉

    • Synkowi życzymy więc smacznego 🙂

  • Tak proste, a z pewnością tak smaczne. I do tego zdrowe. Zapisuję przepis!:)

  • Goła patelnia wystarczy – w środku jest olej kokosowy 🙂 można dodać nawet zwykłej pszennej tylko trzeba uważać na konsystencję – ciasto nie może być za gęste 😉

  • Dominika Leśnikowska

    Ale pięknie wyglądają! Na pewno zrobię jutro na śniadanie 🙂

  • Śniadanie obowiązkowo muszę zjeść! Twój przepis bardzo mi się podoba bo jest szybki i łatwy w przygotowaniu 🙂

  • O rany, jak to smacznie wygląda! Obiecuję sobie po powrocie na stałe do Polski robić takie śniadania! <3

  • Te placki wyglądają obłędnie.

  • Bardzo fajny przepis – placki wyglądają obłędnie 🙂

  • Pewnie, że jeść śniadanie. Nie wyobrażam sobie wyjść z domu bez śniadania. Bardzo smacznie się prezentuje

  • Myślę, że warto spróbować 🙂

  • Karolina Jarosz Bąbel

    Zapisuję przepis i zrobię koniecznie, bo wyglądają obłędnie 😉

  • Wyglądają przepysznie 🙂 zapisuję przepis i koniecznie muszę je zrobić 🙂

  • Ja też takimi śniadaniami delektuje sie zwłaszcza w weekendy gdy mam więcej czasu 🙂

  • Bardzo dobry pomysł na śniadanie w pracy 🙂

  • Ja niestety rano jestem głodomorem, więc główne śniadanie musi być z samego rana 😉

  • Z mąki 😉 Ja również pozwalam sobie na takie śniadania raczej w wolne dni, kiedy jest trochę więcej czasu 😉